Werkwijze ambtelijke organisatie en organisatorische voorwaarden

From Venlo Samenwerkingswijzer
< Organisatie en werkwijzen om tot goede samenwerking te komen
Revision as of 08:16, 8 November 2016 by Lonneke van Oort (talk | contribs) (Created page with "{{Chapter |Title=Werkwijze ambtelijke organisatie en organisatorische voorwaarden |Text chapter=Op korte termijn wordt een implementatieplan opgesteld om de interne werkwijze...")
(diff) ← Older revision | Latest revision (diff) | Newer revision → (diff)
Werkwijze ambtelijke organisatie en organisatorische voorwaarden

Op korte termijn wordt een implementatieplan opgesteld om de interne werkwijze in te stellen op samenwerking met andere partners en hiervoor de organisatorische voorwaarden te creëren.

Het implementatieplan omvat de volgende punten:

  • Een gemeenschappelijke professionele werkwijze die ten dienste staat aan samenwerking en het zijn van een goed samenwerkingspartner voor anderen.
  • Het mogelijk maken dat samenwerkingsverbanden gemonitord kunnen worden. Dit vraagt onder meer:
    • Per samenwerkingsverband helder omschrijven wat de doelen en opgaven zijn die als evaluatiekader dienen. [ Link naar handreiking Prestatieladder]
    • Het evalueerbaar maken van deze doelen aan de hand van evaluatiecriteria. [Link naar handreiking evaluatie]
    • Het organiseren dat je periodiek zicht op de feitelijke realisatie: voortgang, resultaten, kosten en risico’s.
    • Een gedeeld beeld/ criterium tussen de raad en het college/ ambtelijke organisatie wanneer de raad in stelling komt. Wat zijn politieke relevante zaken? [ Link naar handreiking politieke relevantie]
    • Het organiseren dat de raad tijdig en op een goede wijze in stelling komt als er politiek relevante zaken spelen (attenderen + agenderen).
  • Het organiseren en ontsluiten van relevante informatie voor college, raad en de samenleving.
  • De werkwijze van verantwoording en het verbeteren van de methodiek voor risicoanalyse.
  • Het bijhouden en door-ontwikkelen van de digitale Samenwerkingswijzer.
  • Het actualiseren van het dashboard voor alle samenwerkingsverbanden.
  • Uitbreiden van control met de aandachtsgebieden ‘kwaliteit van samenwerking’ en ‘Realiseren van een gemeenschappelijke professionele werkwijze en professionele groei’.
  • De rol en werkwijze van de accountmanagers plus een competentieprofiel.